En modig författare öppnar sig om Bbeing raped medan du är på semester | Polkadotsinthecountry.com

En modig författare öppnar sig om Bbeing raped medan du är på semester

Niyc Pidgeon var i Spanien med vänner när hon blev brutalt attackerad.

Jag var 24 och under de senaste månaderna att studera för min magisterexamen i positiv psykologi när jag gick på semester till Spanien med två vänner och deras mammor. Jag skulle dela upp med min pojkvän två år, så en flickor resa bort var precis vad jag behövde.

Jag träffade Victor en natt på en beach club två dagar i semester på en utekväll med alla. Han var 39, lång och atletisk, med kort brunt hår. Han drev ett företag och hans vän Alexander, som var mindre och smalare, arbetade för honom. Även om deras engelska var inte stor - de var östeuropeisk - de var sympatisk och rolig. Vi delade en flaska champagne. Sedan två dagar senare på min sista dagen innan flyga hem, träffade vi för lunch tillbaka på Beach Club. Det fanns ingen antydan till romantik alls, bara vänner ha kul. Jag kommer ihåg oss alla sitter vid ett stort bord med mina vänners mammor prata om våra hemländer och jämföra livsstilar. Den här gången Victor och Alexander var med två kvinnliga vänner.

load...

Som psykolog jag är van vid 'läsning' människor och ingenting verkade udda om män beteende på någon av dessa tillfällen, och det faktum att de var kvinnor var lugnande. Det enda som verkade lite utanför var att Victor var lite kontrollerande när vi talade om hur jag skulle komma till flygplatsen på eftermiddagen. Jag flög tillbaka framför mina vänner för arbete och när jag sa att jag planerar att ta bussen Victor insisterade jag går i en taxi, vilket innebär att bussen inte var tillräckligt bra för mig.

När min hytt drog upp senare, till min förvåning, Victor klättrade in i baksätet efter mig. Det verkade lite konstigt att han var på väg till flygplatsen, men jag var inte orolig. När allt kommer omkring, skulle vi bara tillbringade eftermiddagen tillsammans som en grupp. Som vi iväg, men jag insåg att Victor visste manliga förare. Återigen var det konstigt, men jag antar att det måste vara ett taxibolag han använde eller hans egen chaufför. Jag minns dem diskutera musik och sätta på något främmande som jag inte kunde förstå. Då saker och ting förändrats. Victor vände plötsligt mot mig och kraftfullt nålas ner mig. Jag skrek åt honom att gå av, men föraren höll blicken fäst framåt, låtsas vara omedvetna. Jag började skrika som hans avsikter upp för mig. Han skulle våldta mig. 'Nej, det gör det inte!' Jag skrek och försökte desperat att bekämpa honom, klösa på honom med mina naglar som bröt och blödande som jag kämpade med honom. Men han var för stark. Inom några minuter var han tvingade sig på mig, våldta mig längst bak i bilen i fullt dagsljus, medan blaring musik ringde i mina öron. Mina minnen av att vara i taxi är mig skaka och gråta som vi gjort vårt sätt genom vindlande vägar. Och jag ibland skymtade berg och blå himmel, desperat undrar hur eller om jag skulle fly.

När vi äntligen kom till flygplatsen, höll fast jag på sätet bilen i chock. Victor kom ut som om ingenting hade hänt och gav mig mina väskor, sedan stapplade jag in i terminalen i tårar. Jag minns en flicka frågar mig om jag var OK. När jag till sist sade vad som hade hänt, frågade hon om jag ville åka till sjukhuset. Hon berättade att hon skulle igen mig från beach club där vi hade varit natten vi träffade Victor och sade män var kända brottslingar. Checka in var på väg att stänga, så jag bestämde mig mot rapporterar våldtäkt och sprang för att fånga mitt flyg. När ombord, gömde jag mitt ansikte under min hoodie, desperat för sömn för att lindra mig om smärtan.

Nästa morgon, jag vaknade upp i min lägenhet illamående, chockad och kränkt. Jag tänkte gå till polisen, men var rädd att Victor skulle spåra mig och komma efter mig. Det mesta jag kunde förmå mig att göra var text mina två vänner som hade träffat honom. De var upprörd och totalt misstro. Men jag kunde inte prata om det. Jag ville bara att blockera ut och gå vidare med mitt liv. Detta blev en coping mekanism för de kommande två åren. Jag förträngt attacken, och med tiden kändes det hade gått bort. När jag träffade mina vänner från det semester var 'elefanten i rummet' och ändå kunde jag inte förmå mig att ta itu med det.

load...

När jag ser tillbaka inser jag nu jag visade tidiga tecken på våldtäkt trauma syndrom, en typ av posttraumatiskt stressyndrom. Jag kastade mig in i mitt arbete och studier, och blev besatt om motion, besöka gymmet två gånger om dagen. Det var mitt sätt att mentalt fly prövning. Konstigt nog min nya känsla av fokus lönat sig, och efter att ha avslutat min MSc i september 2018 (fem månader efter återkomsten från Spanien) jag startade mitt företag senare samma år - en motiverande coaching företag. Det blev mycket lyckat och jag vann flera utmärkelser, bland annat Young Entrepreneur of the Year. Men två år senare kunde jag inte hålla ihop längre och nådde krispunkt. Ligger i sängen med en kista infektion, började jag hallucinera och hade skrämmande blickar till våldtäkten. I några episoder såg jag Victor står bakom mig. Jag var också terroriseras av mardrömmar. Jag tänker på det nu som ett genombrott i stället för en uppdelning, som jag var äntligen redo att ta itu med attacken.

Jag bestämde det var dags att berätta för mina föräldrar. Innan jag hade varit alltför orolig för hur det skulle få dem att känna. Naturligtvis blev de chockade och upprörd jag hade gått igenom detta utan att berätta vem som helst, och föreslog rådgivning. När jag började bearbeta traumat, började nästa steg i min resa. Jag kände ständigt utmattad och fick diagnosen adrenal trötthet. Jag upp i vikt och insåg att jag försökte göra mig mindre attraktiva, så min kropp skulle skydda mig. Innan ett möte med en kund, skulle jag vänta på parkeringen snyftande.

Mina tio månaders rådgivning med Rape Crisis var en av de svåraste saker jag någonsin gjort. Jag kände så rå att jag bara kunde prata med mina vänner på telefonen och gjorde ursäkter för att undvika att gå ut. Och ändå, med tiden, lyfte mörkret och jag började att se hur mycket motgångar vi kan ta i livet. Det låter konstigt, men min erfarenhet började förändras mig till det bättre. Våldtas är en av de värsta saker du kan gå igenom, men jag känner mig gladare nu än jag gjorde innan attacken. Det tvingade mig att arbeta med mig själv och min inställning, med hjälp av varje positiv psykologi verktyg jag vet. När jag hade gått igenom läkningsprocessen, gjorde det mig att inse att våra erfarenheter i livet ger oss så mycket. Nu är jag kunna hjälpa andra människor; det tillät mig att vara deras styrka.

Idag är min verksamhet är en global onlinetjänst, har jag skrivit en bok och flyttade till LA. Jag arbetar också med UN Women Storbritannien och är en ambassadör för sin Onebracelet kampanj för att stoppa våldet mot kvinnor. Första gången jag stod upp vid en prisutdelning förra året och berättade ett rum på 100 personer som jag hade blivit våldtagen, jag skakar av rädsla. Men efteråt, en del av dem kom över i tårar, säga hur mycket jag hade hjälpt dem. Mitt budskap till alla är att förstå att när dina erfarenheter är en del av din historia, behöver de inte att hålla dig tillbaka - de kan hjälpa till att definiera dig på ett positivt sätt också.

Niyc Pidgeon nya bok Nu har du chansen: En 30-dagars Guide att leva ditt Happiest Life använda positiv psykologi (10 €, Hay House) är tillgänglig från niycpidgeon.com. Alla vinster från förbeställningar kommer att doneras till UN Women Storbritannien. För mer information besök onebracelet.org.

Om du har drabbats av våldtäkt och behöver råd eller stöd, besök rapecrisis.org.uk

Relaterade nyheter

Post Underhållning

Prins Harry och Meghan Markle kommer att ha ett kort engagemang för denna mycket söta anledning

Gwyneth Paltrow har förklarat sitt beslut att gifta sig igen

Suranne Jones på Dr Foster, otrohet och den oanvända sexuella spänningen

Post Underhållning

Din stjärntecken är faktiskt fel

#womenwhowin: Att hjälpa till med misshandel hjälper inte någon, inte de som finns runt dig eller de som är efter dig

Dessa skådespelerskor gjorde ett stort politiskt uttalande med sina BAFTA-datum

Chris pratt och Anna Faris gav oss bara stora relationsmål

Om du undrade, här är vad kändisarna kommer att äta vid årets gyllene jordklot

Den vandrande döden: Allt du behöver veta

12 blockbuster-filmer som nästan hade väldigt olika stjärnor

Inspirerande kvinnor i historien: 15 av de mest fruktlösa damerna någonsin Grace vår planet